رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان در این نشست پس از بیان اهداف بعثت انبیاء به اصطلاح شناسی تبلیغ پرداخت و گفت: شهید مطهری در آثار خود تبلیغ را چنین تعریف می کنند که تبلیغ از ابلاغ است و ابلاغ، رساندن یك فكر و یا یك پیام است، یعنی در مورد رساندن چیزی به فكر و روح و ضمیر و قلب كسی به كار می رود. لذا محتوای ابلاغ نمی تواند یك امر مادی و جسمانی باشد، حتماً یك امر معنوی و روحی است، یك فكر و یك احساس است تبلیغ، خوب شناساندن و خوب رساندن است.
وی افزود: مقام معظم رهبری درباره تبلیغ چنین می فرمایند که تبلیغ دینی حقیقت را بیان می کند، بی کم و کاست. نه رنگ و لعاب می افزاید و نه برای اهواء و امیال این و آن از گوشه و کنار می زند. مبلغ دین، ادای شهادت می کند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد دبیری فرد در ادامه به تبلیغ خواهران در صدر اسلام اشاره کرد و به دوران های مختلف تبلیغی ائمه اطهار علیهم السلام اشاره کرد و بیان داشت: دوران خانه نشینی، دوران حکومت ظاهری، دوران جهاد و مبارزه، دوران خفقان، دوران تعلیم و آموزش، دوران حصر و خفقان و وحشت، دوران ولیعهدی دوران های مختلف تبلیغی است که مجموع آن، بسته جامع شیوه های تبلیغی را به ما آموزش می دهد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان تبلیغ گفتاری، مناظره و تبلیغ آموزشی را از جمله روش های ائمه اطهار در تبلیغ عنوان کرد و بیان داشت: یکی از شیوه های تبلیغ گفتاری، خطابه و سخنوری است و آن هم اقسامی دارد از جمله می توان به خطابه اعتقادی، خطابه حماسی و خطابه اخلاقی و موعظه اشاره کرد.
وی سخن گفتن از روی علم، شرح صدر،دعوت با عمل، اخلاص در نیت، نرمی در گفتار و تواضع را از جمله ویژگی های مبلغ با توجه به فرمایشات ائمه اطهار علیهم السلام عنوان کرد و گفت: باید بتوانیم این ویژگی ها را در خودمان پرورش دهیم.